fredag 12 oktober 2012

Modellbygge: kök/vardagsrum

När man kommer runt hörnet ville jag uppnå en wow-känsla. Jag ville ha stora fönster åt söder med fantastisk utsikt, ett öppet o socialt rum att trivas i.

Ett vitt kök livas upp med kopparstänkskydd o hallmatchande harlequintapet. Koppar o ljusrosa möts o blir glädje :)

En modern vit induktionshäll blir som ett konstverk i ett i övrigt rent kök. Kyl o frys är integrerade i lådorna (á la restaurang).

Matgruppen är min egen design- Vajan stol o matbord, vitlaserad björk o naturgarvat renskinn.

En lite mörkare soffa för att balansera upp de i övrigt ljusa färgerna o den glada mattan. Mina svanenkopior binder ihop köksväggen med vardagsrumsdelen.

En levande eld från en täljstenskamin värmer både själ o hjärta (o fossingar). Vedstället Manhattan- en personlig favorit.

Jag har prioriterat några kvadratmeter till en ljusgång som löper från norr till söder i lgh. De tavlor jag hängt på väggarna är från några av mina favoritkonstnärer just nu; Lisa Rinnevuo, Nathalia Edenmont o Lovisa Burfitt. Önskar att jag hade alla dem hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar