onsdag 28 september 2011

Till salu/Prisexempel

Jag får en del frågor om vad olika modeller på armband kostar. Jag ska bli bättre på att skiva ut priserna på de armband jag gör... men det är lite svårt att komma ihåg i den kreativa processen ibland.

Här kommer iaf ett inlägg med de armbanden jag har i lådan i dagsläget (som inte redan är sålda). Dessa armband är alltså till salu (storleken inom parentes efter modellbeskrivningen utifrån omkretsen på Din handled), men jag har också försökt få med lite olika modeller med olika flätningar, så att ni kan se hur prisbilden ligger.



Mellanbreda armband (ca 22 mm breda)

Vitt brett, 5 flätningar varav en med vit skinnremsa (passar handled med omkrets 17-17,5 cm)
Rosa ögla o tråd
Vanligt pris 650 kr   Kompispris 550 kr

Samma som ovan (passar handled 16,5-17 cm)
Olivgrön ögla, lila tråd
Vanligt pris 650 kr   Kompispris 550 kr

Svart brett, 5 flätningar varav en med silverkulor (16,5-17 cm)
Lila ögla o tråd
Vanligt pris 700 kr   Kompispris 600 kr

Cerise brett, 5 flätningar varav en med orange glaspärlor (14,5-15 cm)
Orange ögla o cerise tråd
Vanligt pris 700 kr   Kompispris 600 kr



Envarvs smala armband (ca 10 mm breda)

Svart skinn, fyrfläta 3/1 med silverkulor (passar handled med omkrets 16,5-17 cm)
Cerise ögla o tråd
Vanlig pris 400 kr   Kompispris 340 kr

Orange skinnremsor + tenntråd fyrflätat (16,5-17 cm)
Orange ögla o tråd
Vanligt pris 200 kr   Kompispris 160 kr

Petrol skinn, rosalila+petrol remsor, kopparfärgad koppartråd (15,5-16 cm)
Cerise ögla o tråd
Vanligt pris 300 kr   Kompispris 275 kr

Senapsgult, fyrfläta "vänd" (16,5-17 cm)
Orange ögla, senapsgul tråd
Vanligt pris 300 kr   Kompispris 275 kr


Tvåvarvsarmband, smala (ca 10 mm breda)

Mörklilametallic skinn, fyrfläta med remsor i mörklilametallic + natur, tenntråd (passar handled med omkrets ca 16-17 cm)
Natur ögla o tråd
Vanligt pris 500 kr   Kompispris 425 kr

Svart skinn, fyrfläta 3/1 med silverkulor (17-18 cm)
Lila ögla o tråd
Vanligt pris 650 kr   Kompispris 550 kr

Naturfärgat skinn, fyrfläta 3/1 med silverkulor (16-17 cm)
Cerise ögla o tråd
Vanligt pris 650 kr   Kompispris 550 kr

Mörkbrunt skinn, 3 flätningar varav en med mörkbrun skinnremsa (15-16 cm)
Cerise ögla o tråd
Vanligt pris 550 kr   Kompispris 475 kr

Olivgrönt skinn, fyrfläta "vänd" (14,5-15,5 cm)
Natur ögla o tråd
Vanligt pris 500 kr   Kompispris 425 kr


Storlekarna är en smaksak men jag har angivit storleken som då sitter ganska tajt i början. Sedan töjer de sig olika mycket (mer tenntråd töjer sig lite mindre), o så är det ju som vanligt som baken, hur man vill ha det.

Jag kan givetvis göra helt andra modeller på beställning. Eller iaf försöka :) Där jag handlar skinn finns väldigt mycket olika färger, men jag vill gärna hålla mig till lite höstigare färger just nu, så att jag kan få utlopp för min kreativa variation till våren.

Sugen på att köpa någon av ovanstående eller beställa? Maila mig på fromnorrlandwithlove@gmail.com, skriv i loggen på fb-gruppen eller skicka ett mail till mig där (eller säg till mig om du träffar mig eller ring om du kan mitt nummer).

Puss o kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar