måndag 17 oktober 2011

Rapport från Pysselverkstan

Idag jobbade jag bara fm på mitt ordinarie/riktiga jobb, så hela em har jag pysslat.

Jag har påbörjat två bredare armband (40 mm) som en kille ska ha, o nu, 4h senare, är flätningarna klara!



Fick fria händer, han ville ha ett svart o ett vitt, 4 cm breda.

Jag har testat mig fram o funderat mkt. Han är en aktiv kille som inte bara sitter på kontor utan är ute en del. Jag vet även att han kör skoter mm vilket fått mig att sträva efter att det svarta skulle vara praktiskt. Mkt skinn o en grövre, robustare känsla.

Det vita ska han nog ha mest till snyggt, men om man är lite fartigare som person, kan det lätt bli smutsigt. Jag flätade därför in vaxade skinnband, vita för att behålla den vita känslan som är så snygg mot tennet, o vaxade för att klara sig snygga några extra år.

Fortsätta med dem får jag göra en annan dag. Längtar till dem blir klara, de kommer att bli sååå snygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar