torsdag 1 december 2011

Julstämningstävling

För att bidra till julstämningen denna snölösa vinter har jag kommit på att jag ska lotta ut ett juvligt (juligt + ljuvligt) armband. Bra idé va?

Självklart så anpassar jag storleken efter vinnaren.

För att vara med o tävla:
Vad gör något av mina alster till den perfekta julklappen?

Skriv ditt svar och din motivering i valfritt kommentatorsfält till valfritt inlägg from 1/12-11 senast på söndag, 4/12-11 (kom ihåg att ange din mailadress så att jag kan kontakta dig vid vinst). 
Av alla inlägg kommer jag sedan att lotta fram en vinnare av armbandet (värde 400 kr). Den "bästa" motiveringen kommer dessutom att belönas med en liten överraskning.

Vinnare presenteras på måndag den 5/12 här på bloggen. Kul! Julgranskul :)

17 kommentarer:

  1. så klart jag tävlar! detta röda armband skulle jag vilja ge till min fina moster som kommer hit och firar jul med oss för att hon är den storasyster jag inte har.

    SvaraRadera
  2. Dina alster är perfekt julklapp främst för att de är otroligt fina. Sedan är de anpassningsbara till alla olika sorters julklappsmottagare när det gäller design, färg och storlek. Att de även är sköna att bära gör de inte sämre heller!

    Jag hoppas verkligen att jag vinner! Då skulle jag nog ge armbandet till Vendela :-)!

    SvaraRadera
  3. "Vad gör något av mina alster till den perfekta julklappen?"
    Det måste vara: att varje gång den som fått ett av dina alster, tittar på, rör vid eller känner den mot armen/foten(ankel?) då tänker man på den som gett den. = en perfekt julklapp!? :-)

    SvaraRadera
  4. Tävlingen: Det känns skönt att inte bara Norrlandssäkra mitt kylskåp utan även min handled ;)Och att armbanden är ursnygga är förstås ytterligare en aspekt till varför det är den perfekta julklappen!! /Sofia
    (sofiastark75@hotmail.com)

    SvaraRadera
  5. ett armband i läder och tenn,
    enkelt att ge bort åt en vän,
    gjorda med omsorg och kärlek,
    för handleden det dig smek,
    passar prinsessa eller troll,
    detta är klappen för dig som har koll!/Sara

    sara.andersson@bredband.net

    SvaraRadera
  6. Du lägger så mycket kärlek och värme i dina ting! Det sprider sig sedan vida omkring! Bäraren känner av lyckan och glädjen från dig och från mig! Delad lycka, dubbel lycka - helt underbart vill jag tycka! <3/ LottaN
    lotta.ny@telia.com

    SvaraRadera
  7. Eftersom att jag känner dig vet jag också att allt det du gör, gör du med sådan glädje och kärlek att man bara skulle vilja ha en liten del av det du har innom dig. Genom att få ta del av det du har gjort så kommer man känna vilken värme och känsla som finns i dina verk. Oavsett om jag vinner eller ej så ska du veta att din styrka och värme tänder många ljus.
    Kram
    Lotta L L

    SvaraRadera
  8. Att bära med sig lite kärlek och energi från Lovisa skulle sitta som ett smäck. Bättre än den godaste juleknäck. Kram från damen i Westmark...

    SvaraRadera
  9. Lovisas armband är den perfekta julklappen till alla! Pojke, flicka, kille, tjej, kvinna eller man? Alla blir glad av ett armband från Lovisa!
    /Rebecka (rebecka.selberg@edu.boden.se)

    SvaraRadera
  10. Kul initiativ med en tävling:-)
    Armbandet är ett fantastiskt hantverk och jag är så egoistisk att jag vill ge den fina julklappen till mig själv - för att det skulle klä mig:-)

    Ha en fin andra advent! Hälsn Maria
    bergstedtmaria@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. När julen kommer sitter jag, pappa och mormor här ensamma utan Dig och Martin.
    Tänk! vad ett juvligt armband skulle sitta fint på min arm. Då skulle jag känna Dig nära men ändå så långt borta.

    Jag längtar......och hoppas att lyckan är Min!
    Adventskramar under mörk och hageltung kvällshimmel.

    SvaraRadera
  12. Det skulle blir en fantastiskt fin julklapp till mig själv, vlken lycka den skulle ge mig!
    Jag vet att armbandet är gjort med mkt kärlek och glädje!
    Å tänk vilken fantastisk känsla att få ha en del av dig så nära! Kommer sakna fikan på julafton!
    Saknar dig hjärtat! <3
    Puss Marie
    Marie.olsson82@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Jag måste också vara med och tävla... För att de är såå fina och det skulle vara kul att pynta sig med något som "kusin Lovisa" gjort!
    Hälsningar
    Johanna

    SvaraRadera
  14. När jag ser dina underbara hantverk så blir jag så otroligt nostalgisk då min mor hade en liten hobbybutik när jag växte upp där hon bland annat sålde såna där tennarmband som hon tillverkat.
    Så jag vet att det är mycket tid, känsla och värme som ligger bakom vartenda armband. Sen är det en present som man lika gärna kan ge som dopgåva som 90-årspresent. Det är få saker som har just den egenskapen!
    Sen måste ju nämnas att de verkligen är gööööörschnygga också! :P En modern tappning på ett gammalt hantverk!

    (erikaedin[at]hotmail.com)

    SvaraRadera
  15. Har inte bestämt än vem som skall få det men den här julklappen är:

    Hud emot hud, kramar om en ett eller flera varv, saknad om du inte är på plats, passar i alla sällskap, funkar ensam eller ihop med en bror eller syster, vad kan man mer önska!!

    khemi@bredband.net

    SvaraRadera
  16. Jag bor i Norrland och alla mina släktingar bor i södra Sverige från Ystad (syrran) och upp till Vänersborg (mormor). Riktigt Norrländskt hantverk skulle vara en bra present för att påminna mottagaren varje dag om mig här uppe. Dina armband passar lika bra till fest som till vardag vilket gör att de aldrig behöver ta av det.

    Jag skulle ge bort ett till världens bästa mormor som jag saknar varje dag.

    beatrice.karjalainen@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Kul att ni ville vara med o tävla! Lotten föll på Kristina denna gång, men håll utkik, kanske kommer det fler tävlingar framöver :)

    SvaraRadera