torsdag 8 december 2011

För Norrland i tiden

Detta är ju ingen direkt modeblogg men jag vet att mina armband just nu är helt rätt. Hantverk är på frammarsch o det syns även i de stora modehusen. Designern Christopher Bailey kommenterade just Burberrys vårkollektion (i fantastiska SVTs program Fashion) på ett sätt som jag verkligen kan skriva under på;

"I love the speed of the modern technology and what that can do, but I also love the slowness and the love that goes into creating something"

En bild från Burberrys hemsida/presentation av sin vårkollektion.

Ekobomull är också bra, men genuint hantverk är bättre.

O sedan kanske det bara är jag... men är det inte väldigt svenskt/samiskt i färgpaletten? Tidigare idag var jag med på ett projekt för att locka fler till Norrbotten (tror dessutom att jag kommer att vara med på fyrans lokalnyheter ikväll). Kanske ska vi satsa på att bli modecentrum i Sverige? Milano, Paris, London o Boden. Det klingar fint det. Eller Jukkasjärvi? Tänk var coolt att ha visningar på ishotellet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar