onsdag 6 februari 2013

Keramikverkstaden <3

I måndags började vi i ny verkstad på skolan - keramik.

Jag har aldrig jobbat med lera tidigare så jag hade inga direkta förväntningar, men efter bara tre dagar är jag förvånad över hur smidigt det är o hur fort det faktiskt går att skulptera fram ngt.

Sedan är det ju förstås lång väntan mellan olika torkfaser/sammanfogning etc, men jag känner ändå hur jag skapar.

Idag har jag även testat drejning vilket var kladdigt, kul o klurigt. Fick ändå till fyra delar; 2 krukor, en skål o en vas, på mindre än 2,5 timme.

Imorgon ska jag testa att jobba i svartlera, en lera som är brun när man jobbar med den o sedan blir svart när man bränner. Den blir inte heller bra att glacera, så det gäller att komma på ngt fiffigt...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar