onsdag 7 november 2012

Kuddtygstriller

Jag har verkligen väntat o längtat intensivt efter den fina vadmal jag beställt till kuddfodralen. Vår lärarinna har tyvärr varit sjuk, o eftersom jag inte visste var hon beställde det, fanns det inget jag kunde göra mer än vänta.

Idag fick jag mha en annan lärarinna, leta rätt på återförsäljaren. Jag kunde då ringa o få det fasansfulla beskedet att de inte ens skickat tyget. De hade fått fel kulör från sin leverantör, skickat tillbaka det o väntade nu på nytt. Utan att meddela mig/kunden, när leveranstiden skulle vara 2-5 dagar o jag beställde torsdagen före lovet (13 dagar sedan...).

Jag avbeställde istället. Köpte ett annat mörkgrått ylletyg som fanns på skolan, lite stretchigare än jag tänkt, men det fick bära eller brista.

Det är lite knixigt att sy då väven är ganska stum, men det har gått över förväntan. Jag har ju dessutom gjort det extra svårt för mig o sytt vänd/vrängbara kuddfodral eftersom jag gillade båda sidor så mycket på tyget jag vävt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar