lördag 15 december 2012

Toafix på Brittas pensionat

Igår var jag i himmelriket igen :)

Jag hade planerat o förberett för mitt uppdrag - att fixa till/fräscha upp toaletterna på Brittas pensionat/Tree hotel.

Eftersom jag ville behålla samma gamla hemmahoskänsla jobbade jag med att behålla nästan alla prylar men flytta om.

Tyvärr tog jag inga vidare före-bilder sist jag var där, men jag kom ihåg efterbilder - man får vara glad för det lilla :)




Stora toaletten;
Letat fram fler olika trasmattor för att dölja det fula slitna golvet (ska renoveras så småningom)
Flyttat om de gamla baddräkterna samt hängt upp dem med fastlimmade klädnypor istället för dubbelhäftande tejp
Flyttat om o rensat i fönstren/på alla utor
Flyttat kommoden samt gjort iordning plantering/gruppering kockumsemalj
Flyttat stol till duschhörna
Tagit bort för högt placerad modern hylla
Tagit ner modern plastvålpump
Satt upp bonader
Klätt om papperskorgen i tapet samt gjort matchande dörrskylt


På den mindre toaletten;
Nymålat golv (en kille som heter Nick fick uppdraget efter att jag varit där förra gången)
Tvättat väggarna
Nedtagna "moderna" plastautomater för papper o tvål, skrapat bort dubbelhäftandetejprester
Satt upp återvinningsfynd, hållare som passar hushållspappersrulle (även om handdukar vore finare är det inte praktiskt möjligt att hålla hygien i med så mycket gäster)
Flyttat om o rensat på väggarna
Hängt upp grejer på riktiga fina retrokrokar
Letat fram en fin rosa trasmatta att lägga in när golvet härdat
Köpt fin retrokruka från Steninge + orkidé
Klätt in papperskorgen i tapet (har inte hittat några fina o tyckte att det var onödigt att köpa för sakens skull)
Gjort dörrskylt i samma tapet

Stora toaletten före;






Stora toaletten efter; 





Papperskorgarna :)


Lilla toaletten efter;




De verkade då väldigt nöjda o tyckte att det blev så ljust o fräscht (tack Shyffert m fl)! Jag är själv jättenöjd. En mycket billig facelift o roligt hade jag :)

3 kommentarer:

  1. Vad duktig Du är! Ägarna kan inte annat - än bli nöjda! Det bådar gott för framtiden. Lycka till!

    SvaraRadera