måndag 15 oktober 2012

Dagboksanteckning i ull

Idag har vi börjat i ny verkstad, o ska nu få njuta av textil i tre veckor. Dagens uppgift var att skapa en dagboksanteckning med broderi. De material vi skulle utgå från var en kvadratisk gräddvit bit ylletyg o en smal remsa i samma kvalitet. Vi fick välja röd eller blå remsa.

Jag pratade i telefon i morse med min mamma (som är textil för mig hela hon), så hon fick symboliseras genom den blå blomman (som jag sydde av den blå remsan). Hon gillar blå blommor.

O så ville jag få med hösten. Vi fick välja bland ett hav av fantastiska lockiga ullgrejer i alla de färger, vi fick brodera med ett tunt ullgarn o/eller en vanlig bommulstråd. Ullgarnet valde jag att synliggöra som ram där jag blandade olivgrönt o senapsgult/lime.

I morse så startade inte min bil då batteriet var dött, därav balanserade jag upp motivet med ett plus o ett minus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar