tisdag 16 oktober 2012

Nu kom den! Idag började jag :)

En klar o frostig morgon som fram på fm visade sig bli årets/säsongens första snö. Mysigt med ljuset som den ger <3 data-blogger-escaped-br="br">
I snöfallet åkte vi med klassen på studiebesök till Birgittas ullzenter. En kvinna som levt för ullen o de djur man kan utvinna från. Alpackagetter (alpackagarn), får, alpackafår (mohair) mm har hon haft på gården. Nu lever hon tillsammans med sin hund o sina fiskar o jag kände verkligen hur hon trivdes som dem bland all ull.

Jag köpte ett par garner o vackra ullockar i diverse kulörer, både som jag ska ha till uppgiften, men också hemma när lusten faller på.

Idag började jag, jag började väva. Fick först varpa för att få lära mig det, men sedan har jag fått börja väva på en annan varp som jag önskade. En tunn fin bommulsvarp i en mjuk benvit
nyans. Innan jag gick hem idag så började jag experimentera med olika vävtekniker så jag längtar verkligen tills imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar