torsdag 8 september 2011

Tornedalsbröllop + renhorn = sant

Renhorn är något jag tycker är mycket vackert. Jag hade redan från början ett tänk att jag ville ha med renhorn men hur o var växte fram under planeringen.

Det började med att jag ville ha renhorn med på inbjudningskorten o loggan som jag ville använda även på kyrko- o menyprogrammen. Min fina vän Anna-Klara gjorde flera förslag utifrån lite givna önskemål o det var detta som blev det slutgiltiga resultatet. Fåglar, björk o renhorn :)


Den som tittar lite extra noga på pinnen i mitten med hjärtat i ena änden o ett renhorn i den andra kan nog se vissa likheter med den hårnål jag beställde av en renhornssnidare i Luleå. Åh, jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle bli så vackert!




O såhär fin blev jag i håret när en annan fantastiskt duktig väninna Jannice hade gjort sitt!

Den charmige o skicklige renhornssnidaren fick sedan även i uppdrag att göra utsmyckningen på ett par marschettknappar till Martin. Han fick även äran att göra en morgongåva som jag överraskade Martin med, en riktigt fin kniv med våra namn o datum på (den har jag ingen bild på men det kanske kommer).


Renhornen fick även vara med som rekvisita. Efter vigseln innan middagen så fick gästerna köra Tornedalskampen (mer om den kommer för er som är nyfikna), där en av stationerna var att fotografera sig med renhorn som rekvisita. Det blev en del roliga, en del snygga o många ganska sjuka kort. I löööv it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar